Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

14 Ogos 2013

Tolong Faham

Assalamualaikum w.b.t...


Mood aku agak terganggu malam ni. Aku tau niat dia baik. Tapi aku agak terasa bila dia fikir aku sanggup buat something yang memang aku takkan buat.. Aku bukan jenis manusia mungkir janji. Lebih-lebih lagi kalau janji tu aku buat kat arwah abah aku. Aku tak nak jadi anak yang memalukan and dianggap tak bertanggungjawab.


Kadang-kadang aku sedih. Sedih sebab kebanyakan orang sekitar aku setakat tau cakap je. Kadang-kadang cakap lepas je. Nasihat pun ayat cliche je. Nasihat yang mungkin pada dorang mampu melegakan hati sang pendengar. Tapi sebenarnya LANGSUNG TAK MELEGAKAN. Menambahkan serabut lagi mungkin. Kalau tak tau nak cakap apa, mungkin lebih baik kalau tak bersuara langsung. Bagi ruang untuk berfikir. Mungkin itu lebih baik. Pada aku la..


Aku boleh terima nasihat. Tapi tolong duduk kat tempat aku dulu sebelum nak komen apa-apa. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Jadi, tolonglah jangan tambahkan lagi beban untuk dipikul. Mungkin luaran nampak tenang. Mampu bergelak ketawa sama-sama. Tapi dalam hati ni? Ada sape yang mampu duga apa yang terbuku dalam hati ni? Dalam fikiran ni?


So please... Aku tak mintak lebih. Aku cuma mintak ada la yang mengerti keadaan aku sekarang ni. Kalau ada sorang pon cukup la. Aku tak pasti berapa lama boleh bertahan dengan hidup macam ni. Please.. Fahami aku buat masa ni. Tolong jangan desak aku dengan macam-macam perkara.



Nota Cik Rimau : Ada ketikanya, menangis ubat terbaik untuk melegakan hati, melapangkan fikiran. Kan??? :-) 

1 ulasan:

Mohamadazhan.com berkata...

salam

kuatkan hati, tenangkan jiwa. Diuji pasti mampu bertahan. rajin2 dgn ceramah Dr Muhaya =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...