Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

22 Ogos 2012

Balik Kampung!!!! Hoooraaayyyyy..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..


Seperti yang pernah aku canangkan sebelum ini, tahun ni aku akan beraya di kampung halaman yang penuh nostalgia. Lama sangat aku tak jejakkan kaki ke sana. Dah dekat empat tahun rasanya. Oh ya, lupa pulak nak bagitau nama kampung aku tu. Hehe. Nama kampung aku, Kampung Kubang Udang. Terletak di dalam daerah Kuala Kangsar, Perak. Sangat dekat dengan sebuah pekan kecil yang dinamakan Manong. Berdekatan jugak dengan Parit. (Okeh, dah macam nak buat rancangan promosi tempat percutian la pulak kan?) Huhu...


Makanya, untuk merealisasikan rancangan nak beraya di kampung tu, aku pun apply la cuti bermula pada Khamis (16.8.2012) yang lepas. Saja apply awal sehari dari tarikh nak balik kampung disebabkan persiapan raya yang tak sempat nak beli sebelum tu. Alasan semata sebenarnya. Bukan takde masa nak pergi. Saja nak pergi sekali dengan adik aku. Tak best la pergi berdua je dengan abang aku. Hehe. So, hari Khamis tu kitorang pun pergi la shopping kat merata ceruk KL ni. Tumpuan utama kat Jalan TAR la kan. Tapi, macam biasa la. Sangat mencabar kalau nak shopping raya kat Jalan TAR ni. Bilangan orang yang datang ke sana, boleh dikatakan double or triple dari hari biasa. Haiiisssshhh.... Memenatkan okeh!


Dapat je barang yang dicari, memang tak tunggu lama dah. Terus cabut balik rumah. Mujur dapat bertahan sampai berbuka. Hehe. Then, kemas-kemas barang masuk dalam beg. Janji dengan family angkat aku tu, nak balik petang Sabtu. Tapi aku saja balik malam hari Jumaat sebab nak lepak and jalan-jalan kat Kuala Kangsar tu dulu sebelum pergi rumah dorang. Tiket pukul 9 malam. Tapi kitorang pergi Pudu Sentral pukul 5 petang. Awal kan? Bukan semangat nak balik. Konon nak elak kesesakan jalan. Padahal aku tengok jalan clear je haritu. Hehe. So, terpaksa la berbuka kat stesen bas. Mujur tempat tunggu bas sekarang ni dah cantik. :p


Bas gerak on time. Tapi disebabkan jalan yang teramat la sesak, aku sampai kat stesen bas Kuala kangsar tu pukul 1 lebih kot. Mengantuk gila masa tu. Sampai je terus cari hotel. Mujur ada satu hotel tu kaunternya bukak 24 jam. Yang lain tak bukak. Nasib baik la hotel yang kitorang pergi tu still ada bilik kosong. Ambik bilik yang ada 2 katil, then terus la membuta sampai masa bersahur. Masa bersahur tu merata jugak la cari kedai makan. Takde yang bukak okeh. Kalau ada pun, tersangat la jauh dari hotel tu. Dah la nak jimatkan masa. Memang tak la kitorang nak menapak jauh. 


Ronda punya ronda, terperasan la ada KFC kat depan mata. Tak tunggu lama dah. Terus masuk dalam tu. Pelanggannya takde la ramai mana. Tapi servisnya, tahap lembab. Staff ramai je aku tengok kat kaunter tu. Entah kenapa, tetap lembab. Maybe banyak sembang kot. Aku nampak okeh! Huhu. Mujur la tak terlepas masa sahur. Kalau terlepas, mau aku jadi The Hulk kot. Haha.


Panjang la pulak aku melalut. Ni baru kisah perjalanan ke Perak je. Belum sampai masa beraya kat rumah family angkat. Itu aku cerita kat entri lain la pulak eh. Nah tengok gambar yang biasa-biasa ni dulu yer.. Hehe..


Menunggu masa berbuka.. Agak-agak kat mana? Huhu

Inilah hotel tempat kitorang beradu untuk satu malam. Kangsar Hotel. Dekat je dengan KFC and The Store Kuala Kangsar.

Bilik dengan dua katil. (Promote hotel ke apa aku ni?)


Paling best ada beranda. Pintu hijau tu untuk ke beranda. Yang biru tu pintu ke bilik air.

Murah je bilik ni. RM 118 untuk satu malam. Ok la kan. Bilik selesa, ada tv dengan siaran astro pulak, and dekat dengan stesen bas. Agak-agak korang tersesat kat Kuala Kangsar, bole la try hotel ni. Puas hati. :p




Nota Cik Rimau : Rasa best pulak raya tahun ni. Hehe. Walaupun terpaksa tidur hotel sehari, tetap rasa best. Baru la adventure. Lagipun pilihan sendiri. Sape suruh balik awal sehari dari tarikh yang janji dengan family angkat tu kan? Kih kih kih. Nanti story pasal raya pulak.. Papai..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...