Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

02 April 2011

Aku dan Siput Sedut

Assalamualaikum and selamat malam semua..


Hai korang. Apa korang buat sekarang ni? Aku macam biasa. Tengok cerekarama la kalau hari Sabtu macam ni. Cerekarama malam ni tajuknya Iktikad Ahad. Best jugak. Korang try la layan. Hehe.

Siput sedut masak lemak. Gambar pinjam dari Incik Google.

Ok. Korang nampak tajuk tu kan. So, aku nak tanya ni. Korang suka makan siput sedut tak? Mungkin ada yang suka and mungkin jugak ada yang tak suka. Tapi aku separuh-separuh la. Separuh suka. Separuh tak sebab kena usaha keras nak makannya. Susah kan? Haha.

Aku sebenarnya tak berapa pasti cara sebenar nak makan siput sedut ni. Ye aku tau kena sedut. Tapi kena sedut dari mana sebenarnya ek? Kalau aku la, aku suka makan dari belakang yang dipotong tu. Tapi kawan aku ajar, makan dari depan, bukan kat tempat kena potong tu.

So, ada sekali tu kitorang makan siput sedut. Dia nampak aku makan dari belakang. Dia kata bukan macam tu. Kena ikut dari depan sebab lagi senang. Dia pun tunjuk la macam mana. Just pusing siput tu je. Aku try la kan. Sekali bila keluar je isi siput tu, aku jadi geli. Geli siot tengok isi yang warna hijau tu. Terus aku tak makan yang aku keluarkan tu. Aku rela sedut ikut belakang lagi daripada keluarkan isi ikut depan. Kalau sedut dari belakang, aku tak nampak isi dia macam mana. Takde la geli nak makan kan? Haha. (Padahal benda sama je kan?)



Nota Cik Rimau : Korang suka makan siput sedut tak? Ada buat macam Cik Rimau tak? Hehe.

12 ulasan:

farhanaDr berkata...

Makanan feveret saya dari kecik sampai sekarang umur dah 24. Haha. Especially masak pedas dan masak lemak. Memang terangkat.

Mak saya ajar masa kecik2 dulu, sedut dekat bahagian depan. Kalau susah nak keluar, baru sedut bahagian yang dah dipotong kat belakang tu, then sedut balik depan dia. Senang jek nak sedut lepas tu. :)

nur anis berkata...

boleh keluar ke dari belakang tu..? dulu saya x makan siput sedut..sebab makan je pening.. tapi sekarang ni dah jadi feberet..

aLieF si Muncung ManiS berkata...

ni makanan palling enjoy kalau dimakan..enjoy sbb sedut je..hehe..

Unknown berkata...

Sodap siput sedut ni....tapi susah nak dapek

Cik Rimau berkata...

farhanaDr : hehe.. yeke.. cik rimau tau makan je... hahah

Cik Rimau berkata...

nur anis : bole je.. hehe.. cik rimau ok je.. cume gli kalau tgok isi die terkua.. hehehe

Cik Rimau berkata...

alief : enjoy ke? mcm perit je.. haha.. makn je msti kua bunyi bising.. hak3

Cik Rimau berkata...

atok : susah eh? hurmm.. tp kt tmpt cik rimau, sllu je jmpe org jual yg dah siap masak.. hehe

kay_are berkata...

siput sedut r sedap!! memang ske r makan cik siput ni.. hee

rj Etika berkata...

huish....siput sedut memang sedap gile kot!
kalau sedut dari blakang die nak kua cane? nanti kang kua sikit2 je. -.-"
hahahaha. :D

Cik Rimau berkata...

kay_are : suke mkn je ek? masak reti x? hahaha

Cik Rimau berkata...

rj Etika : cik rimau mkn ok je.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...