Followers

MAKLUMAN! MAKLUMAN! MAKLUMAN!

Untuk makluman semua yang masih sudi membaca blog Cik Rimau, mulai 26 Ogos 2013 ni Cik Rimau akan mula post entri novel hasil tulisan arwah adik. Ada sesetengahnya dah siap ditulis. Ada jugak yang baru siap separuh jalan. InsyaAllah Cik Rimau akan cuba habiskan novel-novel yang tertangguh tu. (Ada sesetengah novel ditulisnya hasil idea Cik Rimau. So, maybe boleh tolong sambung.) Harap korang enjoy. Kalau ada sebarang kritikan dan komen untuk penambahbaikan amatlah dialu-alukan. :-)

17 Mac 2011

Aku Dah 22?? Tua Ke???

Assalamualaikum and selamat malam..


Korang tengah buat apa tu? Jom layan Samsons dan Delaila. Hehe. Tapi sebelum ni, meh baca entri aku dulu. Macam yang aku cakap semalam, today is my birthday. Yey.. Aku dah tua ke? Eh.. Tak la. Muda la tu kan? Baru 22 tahun. Belum lepas 25 tahun pun kan? Belum boleh kahwin. Haha. (Apa kes cakap kawin pulak ni?)

Harini, awal-awal pagi lagi dah ada orang yang nyanyikan lagu Happy Birthday kat aku. Mereng jugak abang-abang kat Seksyen Sumber Manusia (SSM) tu. Haha.  Yerla kan. Tak pasal-pasal je nyanyi. Sekarang ni kan aku dah duduk dekat dengan pintu belakang. So, tadi masa Abang Mat masuk ikut pintu belakang tu, dia singgah kat meja aku. Then , dia bantai nyanyi pulak. Adeh.. Malu aku. Haha. 

Aku ingatkan itu jela nyanyian yang aku dengar untuk harini. Rupa-rupanya ada lagi nyanyian susulan. Abang Zack and Abang Lan pulak yang buat konsert. Kak Intan pun nak menyelit sekali tu. Tapi dorang memang kelakar and best la. Sorang-sorang datang wish kat aku.  Thank you ye pada yang wish. Hehe.

Ikutkan tadi lepas rehat ada mesyuarat seksyen. Tapi ditunda sebab bos ada mesyuarat lain. Disebabkan makanan untuk mesyuarat petang tu dah order, kitorang pergi jugak la ke bilik mesyuarat untuk habiskan makanan tu. Membazir je kalau dibiarkan. Masa tu  pun dah pukul 4.20 petang kot. Bos still tak muncul. Dorang dah beli kek. birthday masa rehat. Kononnya nak sambut birthday orang-orang yang lahir bulan Mac sekali la lepas mesyuarat. 

Oh ya. Lupa nak bagitau. Untuk pengetahuan korang, bos aku punya birthday pun bulan ni jugak. So tadi, ikutkan dorang nak potong esok je. Tapi bos sms suruh potong je kek tu sebab dia mungkin tak sempat nak balik awal. Lepas je dapat sms tu, Cik Nita bawak kek tu ke bilik mesyuarat. Pastu dorang mula balik perangai gedik dorang. Mengada-ada nak nyanyi pulak. Aku naik segan jadinya. Hampeh betul. Lepas tu terus potong kek. Ada pulak yang mengada-ada nak main suap-suap. Aku asyik lari je daripada jadi mangsa suapan.  Haha. Kitorang sempat jugak bergambar tadi. Macam-macam jenis posing dorang buat tadi masa Ain tangkap gambar. Apa pun, harini memang best. 

Kek birthday. Sedap woo..

Lepas nyanyi lagu, potong kek la pulak.

Ini tukang tangkap gambar and paling banyak gelakkan orang. Haha

Cik Kema and Abang Zack yang mereng. Hehe.

Aku lupa bawak handphone aku masuk bilik mesyuarat tadi. Kalau tak, memang lagi banyak gambar aku tangkap and tempek kat sini. Gambar ni aku pinjam dari blog Ila Kecik and cilok dari facebook Ain. Hehe. 


Nota Cik Rimau : Terima kasih pada yang wish. Tak kira la wish kat facebook, blog or sms. Cik Rimau hargai. Pada kawan-kawan rapat Cik Rimau yang belum dapat balasan sms, insyaAllah nanti akan dibalas. Terima kasih banyak-banyak sebab korang still ingat besday Cik Rimau walaupun kita semua dah jarang contact. Kalau nombor korang termasuk dalam 8pax, tunggu je panggilan percuma Cik Rimau ye. Haha. 

Ps : Sorry pada beberapa orang kawan. Cik Rimau agak emosional sikit dengan ayat-ayat korang. Nanti Cik Rimau dah cool down, Cik Rimau message balik.. Hurmm.

17 ulasan:

Mohamadazhan.com berkata...

selamat hari tua.hehe

moga panjang umur dan murah rezeki :)

Tanpa Nama berkata...

SELAMAT HARI LAHIR... smoga panjang umur & murah rezeki :)
btw.. 22 tu masih muda belia lagi. life's begin @ 30's enjoyssss

Recently: Keturunan Syed/Sharifah Ni Mulia Sangatkah?

Unknown berkata...

hihi best klu ado orang sambut....selamat ulang tahun kelahiran CIk RImau.... =)

Meteoragurlz berkata...

ha..pttlah aku rasa cam kneal je gambar2 di atas ini..kahkhkah..

Cik Rimau berkata...

Azhan : hehe.. mude lagi la.. tq yer..

Cik Rimau berkata...

xDer : hehe.. ye.. mude ag.. tp laki kot yg life's begin @ 30's.. pmpuan x dah kot.. hak3.. tq 4 da wish..

Cik Rimau berkata...

atok : hehe.. btul tu tok.. dulu mase kat hostel pon cikgu ade smbut.. skrg kat office lak.. hehe.. tq tok..

Cik Rimau berkata...

ila : haha.. suke ati la.. aku dah ckp nak pinjam kan.. hehe

Cik Rimau berkata...

tq pade yg sudi singgah sini.. hehe

Eliza Sulaiman berkata...

yeah, cik rimau penat sebb celeb bufday die, haha

HB !

:D

<3


p/s : jgn mara aw lambat wish, haha

Cik Rimau berkata...

cik eliza : ahaha.. bukan la.. sblom tu ktrg ade gotong royong.. penat tau.. tp lepas sume da settle, dekat2 nak balik baru sambut besday.. hehe.. tq..

amry berkata...

happy besday cik rimauuu..kenapa tak tunjuk muka cik rimauuuu..isssshhhh...hehehe
22 erk.tak la tua sangat..tapi gaya penulisan agak matang walau ada merepek meriban hehe..tak tahu kenapa saya fikir macam tu.kenapa erk???hmmm

kay_are berkata...

lambat dah nak wish.. hepi belated besday ye.. len macam je keke.. biru je nampak (ke kaler skrin komputer ni problem) ape pun, 22.. tua r tu baru 12 je ni.. =P sebenarnye 12x2 T_T

rj Etika berkata...

lahh...Cik Rimau punye besday ke? Happy belated birthday. Aummm~

Cik Rimau 22 ke? Tiru r... hahaha.
Name kite da la same ade Raja. Umur pon same jugak. hehe.

Cik Rimau berkata...

kay_are : uik.. mane de.. coklat jela.. skrin pc kay_are tu yg dah tak btul kot.. hehe.. eceh.. perasan je lebih.. pdahal da 24.. hak3.. pape pon, tq yer..

Cik Rimau berkata...

rj Etika : iyo la rj etika oi.. khamis lepas besday beta.. hehe.. mane de tiru.. rj etika tiru cik rimau ni.. hehe.. tq wish tu.. :-)

Cik Rimau berkata...

amry : tq wish.. eh.. cik rimau pernah la tayang muke kat blog nie.. xcaye tgok entri kenangan masa sekolah.. haha.. matang? adeh.. cik rimau gaya bebudak ag tau.. mane de matang.. hak3.. amry je kot rase gitu.. kwn2 ofis sume kate cik rimau bebudak.. hik3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...